II Bitwa Tenorów na Róże – 3.10.2015 r. Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Godzina 19.00
Już 03 października 2015 r. o godz. 19:00 na scenie studia koncertowego Polskiego Radia – Bitwa tenorów na róże – koncert jubileuszowy z okazji 10-lecia Mazowieckiego Teatru Muzycznego. Bitwa tenorów na róże to II edycja tego znakomitego wydarzenia artystycznego. Koncert z towarzyszeniem orkiestry. Wystąpi 4 znakomitych tenorów, którzy będą walczyć o miano najlepszego tenora, zbliżonego swoim kunsztem wokalnym do ideału śpiewaka operowego Jana Kiepury oraz o platynową różę. Tenorom towarzyszyć będą 4 znakomite śpiewaczki operowe. Zwycięzca zostanie wybrany przez publiczność, poprzez głosowanie różami. W programie koncertu przewidziane są utwory włoskie i hiszpańskie, arie operowe, duety z Divami oraz popisowe kadencje Tenorów. Koncert objęty patronatem TVP2. Transmisja telewizyjna wydarzenia na żywo.
Bój stoczą Tomasz Krzysica, Jakub Gąska, Emil Ławecki i Jinxing Tan. Wspaniałym tenorom będą towarzyszyły wspaniałe divy operowe: Aleksandra Novina-Chacińska, Joanna Moskowicz, Agnieszka Piass i Alicja Węgorzewska.
Orkiestra Mazowieckiego Teatru Muzycznego pod batutą Warcisława Kunca.
Koncert poprowadzą Alicja Węgorzewska i Jerzy Snakowski.
Jakub Gąska – tenor. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Leszka Skrla oraz Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej. Stypendysta Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech. Debiutował na I roku studiów jako St. Brioche w operetce Wesoła wdówka F. Lehara w Operze Nova w Bydgoszczy, gdzie również kreował postaci Monostatosa w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Macieja w operze Straszny dwór S. Moniuszki, Eneasza i Marynarza w operze Dydona i Eneasz H. Purcella.
Tomasz Krzysica – tenor. Absolwent gdańskiej Akademii Muzycznej. Jako student uczestniczył w krajowych i zagranicznych kursach mistrzowskich, m.in. u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Siegfrieda Lorentza i Ryszarda Karczykowskiego. Debiutował partią Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie” w Operze Bałtyckiej, a w 2000 roku związał się kontraktem z Warszawską Operą Kameralną. W roku 2012 wykonał operę „Faust” do muzyki A. Radziwiłła w Pałacu Wojanów. Było to pierwsze pełne wykonanie tego dzieła w oryginalnej wersji językowej do libretta J.W. von Goethego.
Emil Ławecki – tenor. Absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ryszarda Karczykowskiego. W 2012 roku zadebiutował w Teatrze Wielkim- Operze Narodowej w studenckim przedstawieniu Sen nocy letniej Benjamina Brittena. Brał udział w takich inscenizacjach operowych, jak Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ciotunia Mirosławy Florczak do tekstu Aleksandra Fredry oraz Spiskowcy Franza Schuberta, kreując w nich pierwszoplanowe role.
Jingxing Tan – tenor. Urodzony w 1988 r. w Chinach. Studiował na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, u prof. Piotra Kusiewicza kontynuował naukę śpiewu solowego. Debiutował w Operze Bałtyckiej (2011) – Le Villi Pucciniego. Następnie otrzymał oferty występów w operach: Gianni Schicchi Pucciniego (2012) i Cosi fan tutte Mozarta (2014). Został również zaproszony na 52. Festiwal Muzyczny w Łańcucie, aby wykonać partię Carmina Burana Carla Orffa z maestro Tadeuszem Wojciechowskim(2013).
Aleksandra Novina-Chacińska – sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Beaty Zawadzkiej-Kłos. Debiutowała rolą Hrabiny w „Weselu Figara” Mozarta i już podczas studiów rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi. Wykonywała partię Halki z opery Moniuszki w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Finalistka międzynarodowych konkursów wokalnych: „Flaviano Labo” w Piacenza, „Riccardo Znadonai” w Riva del Garda i „Ottavio Ziino” w Rzymie oraz VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie.
Joanna Moskowicz – sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Delfiny Ambroziak- dyplom z wyróżnieniem oraz studiów podyplomowych Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Ewy Czermak. Ukończyła kursy mistrzowskie u prof. Barbary Schlick, prof. Ingrid Kremling i prof. Ewy Czermak w ramach festiwalu Wratislawia Cantans, u prof. Ryszarda Karczykowskiego, prof. Teresy Żylis-Gara oraz u prof. Heleny Łazarskiej w ramach International Summer Academy Mozarteum w Salzburgu. W kwietniu 2007 r. debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Rozyny w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, otrzymując Złotą Maskę w kategorii „Najlepszy debiut sezonu”. Od 2008 r. jest solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała w marcu 2008 partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim Flecie” W. A. Mozarta.
Agnieszka Piass – sopran. W roku 2002 ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W roku 2004 ukończyła studia podyplomowe w Hochschule für Musik C. M. von Webera w Dreźnie w klasie prof. Ch. Elssnera. W tym czasie była stypendystką niemieckiej Fundacji DAAD w Bonn. W latach 2005- 2014 solistka Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracuje z Filharmoniami w Polsce i za granicą, m. in. Frankfurt/Oder, Bonn, Drezno, Frankfurt a.Main., Kaliningrad (Rosja), Saratov (Rosja).
Alicja Węgorzewska – mezzosopran, urodzona w Szczecinie. Absolwentka klasy fortepianu Liceum Muzycznego w Szczecinie i Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiut sceniczny artystki miał miejsce w 1996 w operze C. Monteverdiego Koronacja Poppei na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie oraz na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka w partii Dardane. W Wiedniu śpiewała także w Neue Oper Wien w operze L. Bernsteina Trouble in Tahiti. Brała udział w koncercie z okazji 40-lecia pracy Katii Ricciarelli w słynnej weneckiej La Fenice. Uczestniczy w wielu międzynarodowych festiwalach i galach operowych. Brała udział w prestiżowych koncertach w Berlinie, w sali Konzerthausu oraz w Amsterdamie w Concertgebouw.