Sezon 2011/2012

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury został zaproszony do międzynarodowego projektu JUMUM jako jedyna instytucja kultury w Polsce.
Od 50 lat w austriackim Bad Ischl odbywa się Letni Festiwal Operetkowy im. Franciszka Lehára. Organizatorzy imprezy kontynuują w ten sposób kulturalne tradycja miasta z czasów cesarstwa Austrowęgierskiego. Za panowania Franciszka Józefa, w jego letniej rezydencji Kaiservilla, spotykali się artyści i intelektualiści z całej monarchii aby zaplanować kolejny wiedeński sezon teatralny. Wśród wielu znanych kompozytorów i librecistów operetkowych częstym gościem był Franciszek Lehár, twórca takich dzieł jak „Wesoła wdówka” i „Kraina uśmiechu”.
W tym roku, w ramach Festiwalu został zrealizowany międzynarodowy projekt JUMUM – Jungend und Musik und Museum (Młodzież i Muzyka i Muzeum). Głównym przesłanie tego przedsięwzięcia było przybliżenie młodym melomanom operetki jako formy muzycznej i jej znaczenia historycznego. Taka promocja gatunku mała nie tylko wymiar edukacyjny, ale również unaoczniła możliwości rozwoju tej formy scenicznej w przyszłości. Historyczne Muzeum Miejskie Lehárvilla w Bad Ischlprzygotowało wystawę „Operetka”. Do prezentacji tematu wykorzystano tradycyjne sposoby ekspozycji oraz nowoczesne – interaktywne. Zwiedzający musieli pokonać „10 poziomów” przedstawiających historię i procesy twórcze operetki.
W projekt JUMUM uczestniczyli  także młodzi kompozytorzy z Austrii, Słowenii, Niemiec i Polski, którzy na Festiwalu Franciszka Lehára zaprezentowali swoje operetki.
Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury został zaproszony do projektu JUMUM jako jedyna instytucja kultury w Polsce. Na wystawie „Operetka” międzynarodowej publiczności przedstawiliśmy i przypomnieliśmy postać patrona naszego teatru – Jana Kiepury. Szczególnie starannie przygotowaliśmy się do prapremiery operetkowej jednoaktówki „Dwie myszy i kot”. Muzykę do przedstawienia napisał młody kompozytor Dariusz Przybylski. Autorem libretta jest Łukasz Szwed. Spektakl wyreżyserował Włodzimierz Izban. Choreografię i ruch sceniczny opracowała Zofia Rudnicka.Scenografię zaprojektował Marek Chowaniec, a kostiumy Weronika Karwowska. Kierownictwo muzyczne nad spektaklem objął młody czeski dyrygent Jiří Petrdlík. Odtwórcami tytułowych postaci są znakomici polscy śpiewacy. W role myszy wcielili się Joanna Jakubas i Alexander Pinderak, jako kot wystąpi Wojtek Gierlach.
Światowa prapremiera operetki „Dwie myszy i kot” odbyła się 30 lipca 2011 roku w LEHAR FILMTHEATER w Bad Ischl. Spektakl został wystawiony w języku niemieckim. Kolejny przedstawienie odbyło się 31 lipca 2011 roku.
“Dwie myszy i kot” to miniatura operetkowa. Zwierzęce postacie, to w istocie my sami, poszukujący swojego miejsca na świecie, miłości i bezpieczeństwa. Świat myszy wydaje się uporządkowany, mieszkają wraz z ludźmi, czują się szczęśliwe, odnalazły dom. Ten pozorny ład burzy nagłe pojawienie się nowego lokatora – kota. W oczach myszy, kot jawi się jako bestia, odwieczny nieprzyjaciel, siła która chce je pozbawić domu, a nawet życia. Świat myszy rozsypuje się jak domek z kart, to co dotąd było ciepłym, miłym domem, zmienia się w pułapkę bez wyjścia.
Czy konfrontacja myszy i kota zakończy się tragicznie, czy może poszczególni bohaterowie są w stanie przezwyciężyć własne instynkty i świadomie pokierować swoim życiem…

7 października 2011 roku WIELKIM KONCERTEM NA BIELANACH!!!! Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury otworzył oficjalnie nowy sezon artystyczny 2011/2012. Impreza odbyła się w Centrum Rekreacyjno-Sportowym przy ul. Lindego 20 w Warszawie. Wstęp na koncert był bezpłatny. Inicjatorami zorganizowania tego przedsięwzięcia dla mieszkańców Bielan byliBurmistrz Dzielnicy Bielany Miasta Stołecznego Warszawy i Dyrektor Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury Włodzimierz Izban.
WystąpiliIrena SantorWiesław OchmanAlicja WęgorzewskaMaciej Komandera,
Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca Mazowsze pod kierownictwem Macieja CegielskiegoOrkiestra MTM pod dyrekcją Tomasza Biernackiego i gościnnie Czesława Majewskiego.
Repertuar WIELKIEGO KONCERTU NA BIELANACH!!! :
1. Występ Chóru i Orkiestry PZLPiT „Mazowsze”, dyr. M. Cegielski:
• T. Sygietyński (oprac. muz.): To i hola (sł. M. Zimińska-Sygietyńska, T. Sygietyński)
• T. Sygietyński: W kadzidlańskim boru (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska, T. Sygietyński)
• T. Sygietyński (oprac. muz.): Dolina (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska, T. Sygietyński)
• M. Domański: Szeroko, daleko (sł. ludowe)
• T. Sygietyński: Dwa serduszka (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska)
• T. Sygietyński (oprac. muz.): Kawaliry (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska, T. Sygietyński)
• T. Sygietyński: Cyraneczka (sł. L. Starski)
• T. Sygietyński: Ej przeleciał ptaszek (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska, T. Sygietyński)
• T. Sygietyński: Muzyczka (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska)
• T. Sygietyński (oprac. muz.): Kukułeczka (oprac. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska)
• T. Sygietyński: Cyt, cyt (sł. M. Zimińska-Sygietyńska)
2. R. Stolz: Im Prater… – wyk. W. Ochman, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki
3. I. Kálmán: Czardasz Hrabiny Maricy z operetki Hrabina Marica – wyk. A. Węgorzewska, M. Komandera, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki
4. F. Lehár: Aria Octavia z opery Giuditta – wyk. M. Komandera
5. F. Lehár: Aria Kiedy skrzypki grają… z operetki Cygańska miłość – wyk. A. Węgorzewska, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki
6. F. Lehár: Aria Su Czonga z operetki Kraina uśmiechu – wyk. M. Komandera, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki
7. F. Lehár: Uwertura do operetki Kraina uśmiechu – wyk. Orkiestra MTM, dyr.. T. Biernacki
8. R. Szeremeta: Już nie ma dzikich plaż (sł. K. Logan, oprac. muz. Cz. Majewski) – wyk. I. Santor, Orkiestra MTM, dyr. Cz. Majewski
9. W. Szpilman: Tych lat nie odda nikt (sł. K. Winkler, oprac. muz. Cz. Majewski) – wyk. I. Santor, Orkiestra MTM, dyr. Cz. Majewski
10. J. Wasowski: Złoty pierścionek (sł. R. Sadowski, oprac. muz. Cz. Majewski) – wyk. I. Santor, Orkiestra MTM, dyr. Cz. Majewski
11. F. Lehár: duet Usta milczą… z operetki Wesoła wdówka – wyk. soliści, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki
12. G. Verdi: Brindisi z opery Traviata – wyk. soliści, Chór PZLPiT „Mazowsze”, Orkiestra MTM, dyr. T. Biernacki

W sobotę 15 października 2011 spektaklem “Belfer” otworzyliśmy sezon artystyczny 2011/2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury. Monodram „Belfer” Jean-Pierre’a Dopagne’a w wykonaniuWojciecha Pszoniaka i w reż. Michał Kwiecińskiego to historia nauczyciela licealnego, któremu przyszło uczyć literatury w szkole dla tak zwanej trudnej młodzieży. Mający poczucie misji profesor nie poddaje się, traktuje swoją pracę jako rodzaj gry, choć bardziej pasowałoby określenie “szkoła przetrwania”… Po mistrzowsku napisany tekst – prosty, zaskakujący niespodziewanymi obrotami akcji.
16 października 2011, po wakacyjnej przerwie wznowiliśmy dla młodych widzów cykl poranków muzycznych „MUZYKA GÓRĄ!!!”. Tomasz Kammel poprowadził spotkanie „Tańczący ze smyczkami – kwartet smyczkowy gra do tańca”.Kiedyś ludzie tańczyli tylko przy muzyce granej na żywo. Dlatego w historii muzyki mamy wiele wspaniałych utworów tanecznych. Dzieci usłyszały takie tańce jak staropolski polonez, dworski menuet, zwiewny walc, wesoła, skoczna polka i tajemnicze, brutalne tango. Znakomitym tancerzom- Annie Wujkowskiej-Morce i Grzegorzowi Maślance akompaniował kwartet smyczkowy naszego teatru.

17 października 2011 roku Mazowiecki Teatr Muzyczny otworzył swój sezon artystyczny w Filharmonii Narodowej. W nowym sezonie w cyklu KLASYKA OPERETKI wystawiane będą koncertowe wersje najsłynniejszych światowych operetek. Każdy z koncertów poprowadzi inny narrator. W tych rolach zobaczymy Wiesława Ochmana , Daniela OlbrychskiegoAnnę SeniukMacieja Stuhra i Krzysztofa Kowalewskiego. Orkiestrą Mazowieckiego Teatru Muzycznego pokieruje Tomasz Biernacki.  17 października 2011 roku odbył się pierwszy koncert Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury  z cyklu KLASYKA OPERETKI. W Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej zagraliśmy koncert „Polscy Tenorzy Pamięci Jana Kiepury” w 45. rocznicę śmierci Wielkiego Śpiewaka. Gospodarzem wieczoru był Maestro Wiesław Ochman, a narratoremLeonard Pietraszak.
Wśród wykonawców usłyszeliśmy: Renatę Dobosz-mezzosopran, Joannę Kściuczyk-Jędrusik – sopran, Joannę Jakubas-sopran, Piotra Friebe – tenor,  Macieja Komandera-tenor, Wojciecha Sokolnickiego – tenor, Tomasza Urbaniaka– tenor i Andrzeja Lamperta – tenor. Publiczność podziękowała artystom za występ owacjami na stojąco.
W repertuarze wieczoru usłyszeliśmy:
1. R. Stolz – Brunetki, blondynki  (wykonanie orkiestrowe) – Orkiestra MTM pod dyr. Tomasza Biernackiego
2. Wiązanka Rotariańska: 1. Funiculi  -W. Ochman
`  2. E. Di Curtis -Mal d’amore  -T. Urbaniak
3. Quando mammeta ta fatta -P. Friebe
4. La Paloma  -A. Lampert
5.Stai luntane di stu core  -M. Komandera
6.E. Di Curtis – Canta pe’me  -W. Sokolnicki
3. F.Nowowiejski – Aria Domana z opery Legenda Bałtyku  -M. Komandera
4. G.Verdi – Aria Księcia Questa o Quella… z opery Rigoletto -P. Friebe
5. G.Verdi – Aria Księcia La donna e mobile z opery Rigoletto  -T. Urbaniak
6. F.Cilea  – Aria  Maurycego z opery Adriana Lecouvreur  – W. Sokolnicki
7. G.Puccini – Aria Cavaradossiego z III aktu opery Tosca – A. Lampert
8. F.Chopin – Hulanka – Wszyscy tenorzy

PRZERWA

9. Wiązanka Tobie Śpiewam tę Pieśń –  R, Dobosz, J. Kściuczyk-Jędrusik, W. Ochman
10. W. A. Mozart – Aria Zuzanny z opery Wesele Figara -J. Jakubas
11. R. Stolz – Śpiewam tę pieśń -R. Dobosz
12. R. Stolz – Im Prater … -W. Ochman
13. I. Kálmán – Aria z operetki Hrabina Marica -J. Kściuczyk-Jędrusik
14. P. Sorozabal – Romanza No puede ser z zarzueli La tabernera del Puerto                                                                                                                  -W. Sokolniki
15. I. Kálmán – Varasdin  z operetki Hrabina Marica  -J. Kściuczyk-Jędrusik ,                                                                                                                   M. Komandera
16. S. Caudillo  – Core ‘ngrato -T. Urbaniak
17. J. Offenbach – Barkarola z opery Opowieści Hoffmanna -R. Dobosz, J. Jakubas
18. F. Lehár – Aria Octavia z operetki Giuditta  -M. Komandera
19. V. Chiara – La Spagnola -R. Dobosz , W. Ochman
20. E. Di Curtis -Torna a Surriento -A. Lampert
21. S. Moniuszko – Pieśń Wojenna – P. Friebe
22. H. Wieniawski – Kujawiak – Wszyscy tenorzy
23. R. Stolz – Brunetki, blondynki – Wszyscy tenorzy
24. R. Stolz – Brunetki, blondynki  (oprac. W. Ochman) – Wszystkie solistki

22 października 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej odbył się recital Stanisławy Celińskiej “Piękny świat”. To opowieść o kobiecie dzisiejszych czasów, z początku tkwiącej w beznadziei, ale pokonującej przeciwności losu. Wieczór „Piękny świat” jest popisem aktorstwa najwyższej próby. Recital składał się z czterech części nazwanych „Wiara”, „Nadzieja”, „Miłość” i… „Piękny Świat”. Artystka wykonała utwory najwybitniejszych poetów i kompozytorów, od ,,Błogosław Panie” Kazimierza Wierzyńskiego, po Okudżawę, Halinę Poświatowską, Gershwina i Chopina. W repertuarze znalazły się nawet oryginalne teksty Papuszy. Stanisławie Celińskiej akompaniował na fortepianie Tomasz Bajerski.

23 października 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej najmłodsza publiczność obejrzała spektakl “Podróż z Pchłą Szachrajką” według scenariusza i w reżyserii Anny Seniuk. Przedstawienie powstało na podstawie tekstów Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. W przedstawieniu udział wzięli  aktorzy Kinga Ilgner i Maciej Wojdyła oraz cała dziecięca widownia. Widowisko powstało we współpracy z Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.

5 listopada 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej im. Jana Kiepury MTM odbył się recital Artura Barcisia ARTUR BARCIŚ SOLO! 
Artur Barciś zabrał Publiczność za kulisy sceny, pokazuje “inną stronę” teatru. Odkrył przed Widzami „męki” nauki dykcji, dowiedzieliśmy się czym są aktorskie „wsypki”, jak Aktor przygotowuje się do spektaklu, jak ćwiczy i jak paraliżuje Go „wieczna przyjaciółka” – trema. A wszystko opowiedziane za sprawą zabawnych anegdot i piosenek.

6 listopada 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej im. Jana Kiepury MTM odbyła się bajka baletowa “Kopciuszek” z muzyką Sergiusza Prokofiewa.
Przedstawienie taneczno-aktorskie inspirowane baletem “Kopciuszek” z muzyką Sergiusza Prokofiewa. Spektakl wyreżyserowała i opracował choreograficznie Anna Wujkowska-Morka. Po przedstawieniu dzieci spotkały się z tancerzami, mogły zobaczyć z bliska kostiumy, baletki, pointy oraz zdobyć autografy artystów lub zrobić sobie z nimi zdjęcie.

14 listopada w ramach cyklu KLASYKA OPERETKI Mazowiecki Teatr Muzyczny przedstawił warszawskiej publiczności koncertowo-sceniczną wersję „Zemsty nietoperza” Johanna Straussa. Wieczór odbył się w Sali koncertowej Filharmonii Narodowej.
Autorem adaptacji libretta i reżyserem był Wiesław Ochman. Choreografię opracował Jarosław Świtała, a scenografię i kostiumy Tatiana Kwiatkowska

Wystąpili:

Orkiestra MTM im. Jana Kiepury pod dyrekcją Tomasza Biernackiego
Chór i Balet MTM im. Jana Kiepury

Daniel Olbrychski – Frosch, dozorca więzienny
Pawełn Szczesny – zapowiedzi podczas koncertu
Piotr Friebe, tenor – Gabriel von Eisenstein, bankier
Dorota Laskowiecka, sopran – Rosalinda von Eisenstein, żona bankiera
Marta Boberska, sopran – Adela, pokojówka Rosalindy
Maciej Komandera, tenor – Alfred, śpiewak
Wojtek Gierlach, baryton – dr. Falke, notariusz, przyjaciel von Eisensteina
Zdzisław Kordyjalik, tenor – dr. Blind, adwokat
Jan Jakub Monowid, kontratenor – Książę Gigi Orlovsky
Bogdan Śliwa, baryton – Frank, dyrektor więzienia

W programie:                                                                                 

1. Uwertura
2. Ptaszku, co w nieznany kraj odfrunąłeś lekko – Alfred, Adela
3. W domu dzisiaj zostać mam – Adela, Rosalinda
4. Ach, ci nasi adwokaci – tercet – Eisenstein, Rosalinda, Blind
5. Dziś nas czeka uciech moc – duet – Falke, Eisenstein
6. Ach, jakże mi serduszko drży – tercet – Eisenstein, Rosalinda, Adela
7. Finał – Rosalinda, Alfred, Frank:
Niech o winie zabrzmi śpiew – trinklied
Ach, jak Pan nawet myśłeć mógł – duet
Mam śliczną klatkę Panie mój – tercet

Przerwa

8. Chacun á son goût – kuplety – książę Orlofsky
9. Taki Pan jak Pan – kuplety – Adela, chór
10. Jak spogląda! Jak pożąda! (tzw. Duet z zegarkiem) – duet – Eisenstein, Rosalinda
11. Piosnka daleka, lecz sercu tak bliska – czardasz – Rosalinda
12. W soczystym winnym gronie – finał

Przerwa

13. Entr’act
14. Melodram – Frank
15. W roli skromnego dziewczęcia – Kuplety – Adela –
16. Ach, co mu powiedzieć – tercet – Eisenstein, Alfred, Rozalinda
17. O nietoperzu dosyć już – finał

18 listopada 2011 roku w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 105 i Prywatnym Gimnazjum nr 8 im. Astrid Lindgren Mazowiecki Teatr Muzyczny zorganizował audycję muzyczną poświęconą akordeonowi. Spotkanie poprowadziła Pani Maja Helbert. Oprócz krótkie koncertu na dwa akordeony, dzieci poznały historię tego instrumentu i jego budowę. Były też zagadki i konkursy.

19 listopada 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej odbył się recital Magdaleny Zawadzkiej zatytułowany “Pamiętnik liryczny”.
,,Pamiętnik liryczny” to autorski spektakl Aktorki. Pełno tam osobistych wspomnień i anegdot, które są osnową dla piosenek. Większość z nich była napisana dla Magdaleny Zawadzkiej przez tak wybitnych autorów i kompozytorów jak Tuwim, Hemar, Młynarski, Przybora, Wasowski, Matuszkiewicz, Derfel. Klimat i charakter przedstawienia najtrafniej określa jego tytuł – „Pamiętnik liryczny”.

20 listopada 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej w ramach cyklu Muzykę górą! odbyło się spotkanie muzyczne Vivat musica! Vivat canto!.Wystąpił chór “Wiwat” Alicji Mossakowskiej ze szkoły podstawowej nr 92 w Warszawie.

22 listopada 2011 roku w Szkole Podstawowej nr 205 im. Żołnierzy Powstania Warszawskiego w Warszawie odbyła się audycja przygotowana przez Mazowiecki Teatr Muzyczny. Tym razem bohaterami spotkania byli flet i trąbka. Na flecie grała Maja Helbert, na trąbce Tomasz Kirszling, a na fortepianie akompaniował Marcin Mazurek. Dzieci zobaczyły i usłyszały między innymi flet piccolo, trąbkę piccolo i róg myśliwski. Usłyszały fragment koncertu Vivaldiego pt. “Szczygieł”, fragment Fantazji na temat opery “Carmen” F. Borne’a, “Marzenie” Schumanna, “Marsz” i “Andante” Heandla oraz fragment muzyki do filmu “Indiana Jones” Johna Williamsa. Były też konkursy i muzyczne zabawy.

26 listopada 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej odbyła się premiera recitalu Stanisławy Celińskiej “Tarnina”.
„Tarnina” jest koncertowym spektaklem poetyckim, opartym na poezji francuskiej i starofrancuskiej. W programie oprócz tytułowego utworu  znajdują się m.in. “W ogrodzie mego ojca”, “Róże “, żartobliwy “Pasztecik” czy “Flecik “ , jak również fragmenty programu “Wilkołak “ oraz poezja.
W swoich koncertach aktorka zawsze roztacza paletę uczuć od głębokiego liryzmu , który lubi najbardziej poprzez pełne temperamentu i z wielkim poczuciem humoru zaśpiewane piosenki. Na  fortepianie akompaniował Artystce Tomasz Bajerski – autor muzyki wielu utworów z programu „Tarnina”, m.in. tytułowego utworu.

27 listopada 2011, jak zawsze o godz. 12.30, na Bielańskiej Scenie Kameralnej Tomasz Kammel poprowadził muzyczne spotkania dla najmłodszych MUZYKA GÓRĄ! Tym razem była to opowieść „Mijany, przebiegany, dreptany, ścigany!!! Zabawa czy taniec??? – ludowe tańce krakowskie i góralskie”. Dzieci dowiedziały się: Co to jest krzesany? Jak tańczy się zbójnickiego? Po co góralom do tańca ciupagi? Czy mijany, przebiegany, dreptany, ścigany to zabawa w berka, a może jednak jakiś taniec? Na te i wiele innych pytań odpowiedział Tomasz Kammel. Były też konkursy z nagrodami. Wystąpił wspaniały zespół ludowy “Polski łan” Zbigniewa Jasińskiego.

2 grudnia odbyła się PREMIERA  nowej sceny Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury – SCENY W MUZEUM (Muzeum Niepodległości, al. Solidarności 62). W tym sezonie, raz w miesiącu odbywać się tam będą WIECZORY MISTRZÓW ze znanymi i cenionymi w kraju i na świecie Artystami. Gościem pierwszego wieczoru był Maestro JERZY MAKSYMIUK, wybitny dyrygent, kompozytor i pianista, ale także znakomity gawędziarz, który w fascynujący sposób opowiadał o muzyce i o ludziach muzyki. Gościli także przyjaciele Artysty: managerka i małżonkaEwa Maksymiuk, wirtuoz skrzypiec Krzysztof Jakowicz oraz aktorka i piosenkarka Joanna Trzepiecińska.
Partnerem medialnym WIECZORÓW MISTRZÓW jest RADIO DLA CIEBIE. Spotkanie z Jerzym Maksymiukiem poprowadzili dziennikarze patronackiej stacji – Anna Karna i Marek Wiernik. Całość była transmitowana w RADIU DLA CIEBIE.

3 grudnia 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej odbył się recital Mariana Opani. Usłyszeliśmy między innymi piosenki i pieśni Brela, Hemara, Wysockiego, Okudżawy i Młynarskiego. Były też kabaretowe monologi autorstwa Antoniego Słonimskiego, Marcina Wolskiego i Jana Pietrzaka. Artyści akompaniował Janusz Tylman.

4 grudnia 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej najmłodsi widzowie  jak co niedzielę przyszli na MUZYKĘ GÓRĄ!!! Tym razem wystawiliśmy bajkę baletową “Dziadek do orzechów” z muzyką Piotra Czajkowskiego, w opracowaniu choreograficznym i reżyserii Anny Wujkowskiej-Morki.
Podczas bożonarodzeniowego przyjęcia wszystko się może zdarzyć. Mała Klara dostaje w prezencie pod choinkę Dziadka do Orzechów,
który dzielnie walczył ze złośliwymi myszami, a potem przemienił się w Księcia. Dziewczynka przenosi się także do niezwykłej krainy słodyczy.
Atrakcją inscenizacji był też występ prawdziwego czarodzieja.

10 grudnia na Bielańskiej Scenie Kameralnej wystąpiła Halina Kunicka z recitalem “Świat nie jest taki zły”. Artystka przypomniała publiczności swoje największe przeboje, między innymi „To były piękne dni”, „Gwiazdę miłości” i „Od nocy do nocy”. Zaśpiewała także szereg nowych, nieznanych jeszcze lub mało znanych utworów. Na fortepianie akompaniował Czesław Majewski.

11 grudnia 2011, jak zawsze w niedzielę, na Bielańskiej Scenie Kameralnej spotkanie muzyczne dla dzieci  MUZYKA GÓRĄ!!! poprowadził Tomasz Kammel. Tym razem najmłodsi usłyszeli “Trio dęte al dente -flet, obój i fagot”
Dzieci poznały stroikowe instrumenty dęte drewniane takie jak flet, obój i fagot. Usłyszały też jak brzmią jednocześnie. Przekonały się, że instrumenty dęte nie koniecznie muszą grać głośno. Tomasz Kammel przygotuje dla najmłodszych kilka zagadek i niespodzianek. Warto było przyjść.

17 grudnia 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego wystąpił z recitalem Leszek Wójtowicz, Artysta legendarnej krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Warszawska publiczność usłyszała między innymi  “Moją litanię”, “Jaki jest mój kraj”, “O świetlistych oczach żony” i “Znów pojawił się wiatr“. Były też piosenki premierowe o znanych krakowskich postaciach – Piotrze Skrzyneckim, Janinie Garyckiej i Wiesławie Dymnym. To był prawdziwie krakowski wieczór!

18 grudnia 2011 Tomasz Kammel poprowadził ostatni w tym roku muzyczny poranek dla dzieci MUZYKA GÓRĄ!!! Hej kolęda, kolęda!
Najmłodsi usłyszeli najpiękniejsze polskie i zagraniczne kolędy w mistrzowskim wykonaniu Lemon Quartet.

19 grudnia 2011 w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej w ramach cyklu KLASYKA OPERETKI Mazowiecki Teatr Muzyczny  przedstawił“Hrabinę Maricę” Emmericha Kálmána w wersji koncertowo-sceniczna.
Publiczność usłyszała ogniste czardasze, rzewne cygańskie pieśni oraz takie szlagiery jak Gdzie mieszka miłość?, Ach, jedź do Varasdin czy Graj Cyganie. 
Akcja operetki rozgrywa się w węgierskim majątku pięknej i bogatej Hrabiny Maricy. Tam dziedziczka poznaje swojego nowego zarządcę. Jest nim zubożały hrabia Tassilo, który pod zmienionym nazwiskiem, chce zarobić na posag swojej siostry. Marica i Tassilo zakochują się w sobie, ale przez niefortunny zbieg okoliczności na hrabiego pada podejrzenie, że chodzi mu o pieniądze pięknej Maricy. Ostatecznie miłosne perypetie wyjaśniają się.
W koncertowo-scenicznej inscenizacji Mazowieckiego Teatru Muzycznego zaśpiewali m.in.: Aleksandra Chacińska jako Marica, Krystian Krzeszowiak jako Tassilo, Barbara Gutaj jako Lisa, siostra Tassilo, Piotr Friebe jako Koloman Żupan.
Obok świetnych śpiewaków pojawili się cenieni i lubiani aktorzy. Anna Seniuk wystąpiła w roli księżnej Cudenstein z Chlumec. Grażynę Szapołowską zobaczyliśmy w roli zmysłowej kabaretowej piękności, Wojciech Pokora zagrał zabawnego księcia Populesco, a wirtuoza skrzypiecVadima Brodskiego Cygana Skrzypka.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury nawiązując do pięknej tradycji koncertów Filharmoników Wiedeńskich już po raz siódmy zorganizowałKoncert Noworoczny, który odbył się 1 stycznia 2012 r. o godz. 17.00 w Filharmonii Narodowej.
7. Koncert Noworoczny  miał klimat warszawsko-wiedeński. Tym razem wystąpili solistów z Volksoper w Wiedniu – sopranistka Katja Reichert, tenor Jenk Bieck oraz polscy śpiewacy Robert Gierlach – bas baryton i Wojtek Gierlach –bas.   Wiedeńskie walce, polki i czardasze w wykonaniu Orkiestry Mazowieckiego Teatru Muzycznego zabrzmiały pod batutą Guido Mancusi. Koncert poprowadził wirtuoz skrzypiecVadim Brodski.
W programie 7. Koncertu Noworocznego usłyszeliśmy:

Cz. I
1. J. Strauss – Marsz Wo unsere Fahne weht – ORKIESTRA
2. F. Kreisler – Liebesfreud – V. Brodski
3. G. Puccini – Tosca: Aria Recondita armonia – J. Bieck
4. G. Rossini – Il Barbiere di Seviglia: Aria Basilio La calunnia – W. Gierlach
5. G. Puccini – La boheme: Aria Quando me’n vo – K. Reichert
6. G. Mancusi – Polka – ORKIESTRA
7. G. Bizet – Carmen: Aria Votre toast – W. Gierlach
8. P. Sarasate – Gypsy Airs – V. Brodski
9. G. Donizetti – Don Pasquale: Duet Cheti, cheti – W. Gierlach, R. Gierlach
10. V. Monti – Csardas – V. Brodski
11. G. Verdi – La Traviata: Duet Libiamo ne lieti calici – K. Reichert, J. Bieck
————————————————————————————————————————
Cz. II
1. J. Strauss –  Polka Tritsch-Tratsch – ORKIESTRA
2. W. Murphy – A Fifth of Beethoven – V. Brodski
3. F. Lehár – Das Land des Lächelns: Aria Dein ist mein ganzes Herz – J. Bieck
4. J. Strauss – Die Fledermaus: Aria Mein Herr Marquis – K. Reichert
5. G. Mancusi – Russkaja Troika – ORKIESTRA
6. J. Bock – Fiddler on the Roof: Aria If I were a rich man – R. Gierlach
7. The Beatles – Maxwell’s Silver Hammer – V. Brodski
8. F. Loewe/A. Previn – My Fair Lady: Aria I could have danced – K. Reichert
9. The Beatles – Back in the USSR – V. Brodski
10. F. Lehar – Die lustige Witwe: Duet Lippen schweigen – K. Reichert, J. Bieck
11. J. Strauss – An der schönen blauen Donau – ORKIESTRA
Bis: J. Strauss: Radetzky Marsch;      E. di Capua: O sole mio

13 stycznia 2012 roku na SCENIE W MUZEUM przy al. Solidarności 62 gościem wieczoru był Shakin Dudi, czyli IREK DUDEK. Niezwykły kompozytor, wokalista i mistrz harmonijki ustnej, twórca jednego z najważniejszych festiwali bluesowych na świecie – Rawa Blues Festival i projektu Irek Dudek Symphonic Blues, a także laureat wielu prestiżowych nagród muzycznych w kraju i na świecie. Były też muzyczne niespodzianki!
Irek Dudek po raz kolejny udowodnił, że jest wirtuozem gry na harmonijce ustnej oraz mistrzem improwizacji muzycznej. Szalone rytmy boogie woogie na fortepianie grał znakomity pianista Tomasz Pala.
Spotkanie poprowadzili dziennikarze Radia dla Ciebie – Anna Karna i Marek Wiernik. Program był transmitowany w RDC.

21 stycznia 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego z recitalem “Pamiętnik liryczny” wystąpiła Magdalena Zawadzka,,Pamiętnik liryczny” to autorski spektakl Aktorki z osobistymi wspomniami i anegdot, które są osnową dla piosenek. Większość tekstów była napisana dla Magdaleny Zawadzkiej przez tak wybitnych autorów i kompozytorów, takich jak: Tuwim, Hemar, Młynarski, Przybora, Wasowski, Matuszkiewicz, Derfel. Artystce towarzyszyło trio w składzie: Marek Wroński – skrzypce, Barbara Piotrowska – wiolonczela,Marcin Mazurek – fortepian.
Po spektaklu widzowie mogli kupić książkę Pani Magdaleny Zawadzkiej “Gustaw i Ja” i otrzymać autograf autorki.

4 lutego 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej wystąpił w swoim programie autorskim Artur Barciś„Artur Barciś Show” rozgrywa się za kulisami. Aktor pokazuje “inną stronę” teatru. Odkrywa przed Widzami „męki” nauki dykcji, dowiadujemy się czym są aktorskie „wsypki”, jak Aktor przygotowuje się do spektaklu, jak ćwiczy i jak paraliżuje Go „wieczna przyjaciółka” – trema. A wszystko opowiedziane za sprawą zabawnych anegdot i piosenek.

5 lutego 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM w ramach klasyki literatury dziecięcej odbył się spektakl “Podróż z Pchłą Szachrajką” według scenariusza i w reżyserii Anny Seniuk. Przedstawienie powstało na podstawie tekstów Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.
W przedstawieniu udział wzięli: Kinga Ilgner i Maciej Wojdyła oraz cała dziecięca publiczność. Widowisko powstało we współpracy z Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.

10 lutego 2012 na Scenie w Muzeum odbył się już trzeci WIECZÓR MISTRZA. Tym razem gościem był Zbigniew Hołdys – artysta niezależny, zbuntowany, obieżyświat; wokalista, muzyk, kompozytor, instrumentalista; poeta, dziennikarz, grafik i scenarzysta. Jednym słowem kolejna niezwykła osobowość.  Spotkanie poprowadzili znakomici dziennikarze Radia dla Ciebie –
Anna Matusiak i Marek Wiernik. Wieczór był transmitowany w RDC.

20 lutego 2012 w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej Mazowiecki Teatr Muzyczny wystawił operetkę Emmericha Kálmána “Księżniczka czardasza” w wersji koncertowo-scenicznej. Wieczór poprowadzi Maciej Stuhr. W rolach głównych wystąpili: Dorota Dominiczak-Laskowiecka, sopran jako SYLVIA Varescu, gwiazda variété, Piotr Friebe, tenor jako EDWIN, młody hrabia von Lippert-Weylersheim; Barbara Gutaj, sopran jako STASI, hrabianka i kuzynka Edwina; Zdzisław Kordyjalik, tenor BONI Kancsianu, hrabia; Tomasz Warmijak, tenor jako FERI von Kerekes, hrabia. Orkiestrą MTM dyrygował Tomasz Biernacki, a chórem Marcin Jaskowski.

25 lutego 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej wystąpiła ze swoim recitalem “Pamiętasz była jesień” Sława Przybylska. Piosenkarka zaśpiewała swoje największe przeboje sprzed lat, między innymi “Dziewczynę z Portofino” i “Pamiętasza była jesień”. Nie zabraknie także
“La Boheme” Charlesa Aznavoura do słów Wojciecha Młynarskiego oraz przedwojennego szlagieru Hemara “Taka mala”.
Koncert prowadził Jan Krzyżanowski. Artystce akompaniował Janusz Tylman.

26 lutego 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej dzieci obejrzały kolejne spotkanie „MUZYKA GÓRĄ! Zaprasza Tomasz Kammel”. Tym razem odcinek nosił tytuł “Tylko koni żal… – muzyka cygańska ” . Wystąpił zespół cygański DROMENCA. Najmłodsi widzowie poznali kulturę romską. Dowiedzieli się skąd pochodzą Cyganie i dlaczego wciąż wędrują po świecie? Dzieci zobaczyły też bajecznie kolorowe cygańskie stroje, oryginalne tańce i usłyszały rzewne romance przy akompaniamencie skrzypiec, gitary i akordeonu.

9 marca 2012 na SCENIE W MUZEUM Mazowieckiego Teatru Muzycznego przy al. Solidarności 62 odbył się już czwarty wieczór z cyklu WIECZORY MISTRZÓW. Tym razem o swoich pasjach opowiadał Maestro Wiesława Ochmana, wybitnego polskiego tenora, który zdobył międzynarodową sławę. Występował między innymi na wielkiej scenie nowojorskiej Metropolitan Opera i mediolańskiej La Scali. Podczas Wieczoru obok WiesławaOchmana wystąpiła Renata Dobosz – solistka Opery Śląskiej w Bytomiu. Na fortepianie artystom akompaniowała Helena Chrystienko.
Spotkanie z Maestro Ochmanem było transmitowane w Radiu dla Ciebie. Audycję poprowadziła para znakomitych dziennikarzy RDC – Anna Matusiak i Marek Wiernik.

12 marca 2012 w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej Mazowiecki Teatr Muzyczny wystawił koncertowo-sceniczną wersję  operetki Franza Lehára „Paganini”. Od czasów powojennych utwór ten nie był wystawiany w stolicy. Dlatego dla wielu melomanów było to zapewne absolutne odkrycie. Tak samo jak odkryciem dla Lehára było libretto do operetki „Paganini”. Tekst przyniósł mu jego przyjaciel Victor Wögerer. Było to w przeddzień 54. urodzin kompozytora. Lehár zaczął czytać libretto, nieznanego wówczas autora Paula Keplera i tak pochłonęła go lektura, że nie spał całą noc. Rano kompozytor stwierdził, że to był „urodzinowy prezent od Pana Boga”.
Koncert został nagrany przez Program 1 Polskiego Radia i będzie emitowany na antenie radiowej Jedynki 1 maja 2012 roku.

17 marca 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM im. Jana Kiepury odbył się spektakl “ADHD i inne cudowne zjawiska”. W tym niezwykłym projekcie artystycznym wystąpiły: Joanna Szczepkowska i Hanna Konarowska. ADHD czyli zespół zaburzeń uwagi, ma wiele form i jest coraz powszechniejszy, a może lepiej diagnozowany? Joanna Szczepkowska, której ten problem jest bliski, postanowiła zmierzyć się z nim na deskach sceny. W spektaklu wykorzystano między innymi fragmenty listów, które w ciągu ostatnich lat aktorka otrzymała od osób z deficytem uwagi. Piękne, mądre i potrzebne przedstawienie.

18 marca 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM im. Jana Kiepury Tomasz Kammel poprowadził kolejne spotkanie muzyczne z cyklu MUZYKA GÓRĄ!. Tym razem najmłodsi udali się w artystyczną podróż do nieznanych krajów i krain w  „Taneczne 60 minut dookoła świata”. Dzieci zobaczyły między innymi taniec Hula z Haiti i taniec „człowieka gumy”. Dowiedzieli się dlaczego tancerze zakładają maski, malują się i przebierają
w stroje przypominające rajskie ptaki. Na końcu wszyscy zatańczyli brazylijską sambę. Choreografię opracowała i przygotowała Anna Wujkowska-Morka.

24 marca 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpił zespół romski DROMENCA z koncertem „Ech! Cygańskie tabory…”. Publiczność usłyszała  tradycyjną muzykę cygańską, gorące rytmy bałkańskie i rzewne rosyjskie romance.

25 marca 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbyło się spotkanie muzyczne dla najmłodszych MUZYKA GÓRĄ!. Tym razem dzieci odkryły“Tajemnice muzyki z dalekich Indii”. Młodzi widzowie dowiedzieli się co to jest sitar i dilruba. Usłyszeli jak brzmi Raga Yaman czyli raga poranna i Raga Kafi czyli raga wieczorna. Wystąpił muzyk-multiinstrumentalista Tomasz „Ragaboy” Osiecki.

13 kwietnia 2012 roku w piątek na Scenie w Muzeum (Muzeum Niepodległości w Warszawie, al. Solidarności 62) odbył się piąty już z kolei Wieczór Mistrzów. Tym razem gościliśmy światowej sławy wirtuoza skrzypiec Vadima Brodskiego. Wieczór poprowadziła para znakomitych dziennikarzy Radia dla Ciebie – Anna Matusiak i Marek WiernikCałość była transmitowana w RDC.

14 kwietnia 2011 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpił w Marian Opania. Aktor śpiewał piosenki i pieśni Brela, Hemara, Wysockiego, Okudżawy i Młynarskiego. Były też kabaretowe monologi autorstwa Antoniego Słonimskiego, Marcina Wolskiego i Jana Pietrzaka. Artyście akompaniował Janusz Tylman.

15 kwietnia 2012 na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM najmłodsza publiczność obejrzała poranek „MUZYKA GÓRĄ! Zaprasza Tomasz Kammel”. Tym razem była to opowieść  o tym „Jak tańczyli nasi dziadowie? – dawne tańce polskie”. Najmłodsi poznali zwyczaje i tańce polskiej szlachty. Dowiedzieli co to są oczepiny i jaki krawat zakładał kiedyś Pan Młody? Jak się tańczy chodzonego, mazurka, kujawiaka, oberka i olendera? Były też zabawy z chochołem i diabłem oraz konkursy z nagrodami!  Wystąpił zespół „Polski łan” Zbyszka Jasińskiego.

Pani Magdalena Zawadzka i Mazowiecki Teatr Muzyczny zorganizowali 3. koncert „Gustaw Holoubek in Memoriam”. 
Ten niezwykły wieczór odbył się 21 kwietnia 2012 roku, w dniu urodzin Wielkiego Aktora.
Sali Wielkiej Ansamblowej Zamku Królewskiego w Warszawie wystąpili: Orkiestra Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury pod batutą Jacka Bonieckiego oraz Wiesław Ochman i Jego Goście.
Koncert był retransmitowany w Radiu dla Ciebie. Całość poprowadzili – Maestro Wiesław Ochman i dziennikarka RDC Anna Matusiak.

W repertuarze koncertu usłyszeliśmy:

Wykonawcy:

Kaja Danczowska – skrzypce
Aneta Dumanowska – altówka
Bartosz Koziak – wiolonczela
Justyna Danczowska – fortepian

Małgorzata Kellis – sopran
Małgorzata Kustosik – mezzosopran
Edyta Piasecka – sopran koloraturowy
Piotr Friebe – tenor
Przemysław Żywczok – bas-baryton
Wilhelm Heinrich – trąbka

Wiesław Ochman – tenor, prowadzenie koncertu
Anna Matusiak (Radio dla Ciebie) – prowadzenie koncertu
Orkiestra Mazowieckiego Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jacka Bonieckiego

Program:

J. Brahms: I Kwartet fortepianowy g-moll, op. 25
1. Allegro
2. Intermezzo: Allegro
3. Andante con moto
4. Rondo alla Zingarese: Presto
– wyk. K. Danczowska, A. Dumanowska, B. Koziak, J. Danczowska

Przerwa

G. Bizet: Wstęp do opery Carmen – wyk. Orkiestra MTM
G. Verdi: Aria Eleny Siciliana z opery Nieszpory Sycylijskie – wyk. E. Piasecka
F. Nowowiejski: Aria Domana Czy ty mnie kochasz z opery Legenda Bałtyku – wyk. P. Friebe
G. Bizet: Habanera z opery Carmen – wyk. M. Kustosik
W. A. Mozart: Rondo alla Turca – wyk. W. Heinrich
W. A. Mozart: Aria Bartola La vendetta z opery Wesele Figara – wyk. Przemysław Żywczok
F. Lehár: Aria Soni Einer wird kommen z operetki Carewicz – wyk. M. Kellis
V. Bellini: Fenesta che lucive – wyk. W.Ochman
E. Kálmán: Czardasz Sylwii z operetki Księżniczka Czardasza – wyk. E. Piasecka
S. Prokofiew: Ślub Porucznika Kiże – wyk. W. Heinrich
L. Arditi: Il Bacio – wyk. M. Kellis
St. Moniuszko: Pieśń wojenna – wyk. P.Friebe
L. Bernstein: Tonight – wyk. M. Kustosik, W. Ochman

Organizatorzy dziękują Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego Panu Bogdanowi Zdrojewskiemu za dofinansowanie 3. koncertu “Gustaw Holoubek in Memoriam”.

23 kwietnia 2012 w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej Mazowiecki Teatr Muzyczny wystawił ostatnią w tym sezonie operetkę w wersji koncertowo-scenicznej w ramach cyklu Klasyka Operetki. „Krainę uśmiechu” Franza Lehará  wyreżyserował Andrzej Strzelecki.
Dzieło to nie jest typową operetką z zabawnymi dialogami i szczęśliwym finałem, chociaż początkowo takie miało być. Niestety komediowa wersja pt.„Żółty kaftan” nie spodobała się wiedeńskiej publiczności. Po kilku latach Lehár zlecił napisanie nowego libretta do swojej muzyki i tak powstała melodramatyczna „Kraina uśmiechu”. Prawie wszystkie arie i duety z tej operetki stały się ogromnie popularne, jak choćby: „Moja miłość-Twoja miłość”, „Skończył się sen”, „Herbatka sam na sam” czy „Kwiat jabłoni” . Szczególnie znane są dwie arię księcia Su Czonga: „Twoim jest serce me” i „Uśmiech na twarzy”. 
W inscenizacji MTM wystąpili:
Lisa – Dorota Dominiczak-Laskowiecka
Hrabia Gustaw Pottenstein – Zdzisław Kordyjalik
Książę Su-Czong – Piotr Friebe
Mandaryn Czang, stryj Su Czonga – Krzysztof Kowalewski
Mi, siostra Su-Czonga – Marta  Antonina Wyłomańska
Lokaj – Paweł Szczesny

Orkiestrą MTM kierował Jacek Boniecki.
Scenografię przygotował Marek Chowaniec, a kostiumy Tatiana Kwiatkowska.

11 maja 2012 na Scenie w Muzeum odbył się już ostatni w tym sezonie Wieczór Mistrzów. Bohaterem spotkania był wybitny polski skrzypek Krzysztof Jakowicz. 
Wieczór poprowadzili znakomici dziennikarze Radia dla Ciebie – Anna Matusiak i Marek Wiernik. Całość była transmitowana w RDC.

16 maja 2012 roku już po raz szósty zostały rozdane Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury.
Gala odbyła sie w sali koncertowo-widowiskowej Matecznik Mazowsze w Otrębusach. Wystąpili laureaci tegorocznej Nagrody
Orkiestra Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury pod kierownictwem Jacka Bonieckiego.
Całość prowadzili Maestro Wiesław Ochman i dziennikarka Radia dla Ciebie Anna Matusiak.
Koncert był transmitowany w RDC.

LAUREACI TEATRALNEJ NAGRODY MUZYCZNEJ IM. JANA KIEPURY 2012

Całokształt pracy artystycznej 
JADWIGA ROMAŃSKA-GABRYŚ

Debiut śpiewaczki 
ALEKSANDRA RESZTIK,
nominowana przez Warszawską Operę Kameralną

Najlepszy reżyser
EWELINA PIETROWIAK,
nominowana przez Operę Wrocławską

Najlepszy dyrygent
GABRIEL CHMURA,
nominowany przez Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu

Najlepsza śpiewaczka ex aequo
OLGA PASIECZNIK,
nominowana przez Warszawską Operę Kameralną

KATARZYNA OLEŚ-BLACHA,
nominowana przez „Operę Krakowską” w Krakowie

KATARZYNA HOŁYSZ,
nominowana przez Operę Bałtycką w Gdańsku

Najlepszy śpiewak
WOJTEK GIERLACH,
nominowany przez Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury

Najlepszy scenograf
PAWEŁ DOBRZYCKI,
nominowany przez Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni

Najlepszy choreograf
ROBERT BONDARA,
nominowany przez Operę Nova w Bydgoszczy

Najlepsza tancerka
KAROLINA WIŚNIEWSKA,
nominowana przez Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu

Najlepszy spektakl
DON CARLOS w inscenizacji Opery Śląskiej w Bytomiu

Pozaregulaminowa nagroda specjalna za całokształt pracy artystycznej
MARTA EGGERTH (USA)

W repertuarze koncertu usłeszyliśmy:

1. G. Rossini: Uwertura do opery Cyrulik sewilski – wyk. Orkiestra MTM
2. J. Offenbach: aria Olympii z opery Opowieści Hoffmanna – wyk. A. Resztik
3. W. Bellini: Fenesta che lucive – wyk. W. Ochman
4. G. Donizetti: aria Łucji Il dolce suono z opery Łucja z Lammermoor – wyk. K. Oleś-Blacha
5. G. Rossini: aria La Calunnia z opery Cyrulik sewilski – wyk. W. Gierlach
6. J. Brahms: Taniec węgierski nr. 5 – wyk. Orkiestra MTM
7. W. A. Mozart: aria Królowej Nocy z Czarodziejskiego fletu – wyk. A. Resztik
8. W. A. Mozart: duet La ci darem la mano z opery Don Giovanni – wyk. K. Oleś-Blacha i W. Gierlach
9. R. Stolz: Brunetki, blondynki – wyk. F. Micek
10. G. Bizet: Les Toréadors z I Suity orkiestrowej z opery Carmen – wyk. Orkiestra MTM

W weekend 19 i 20 maja 2012 zakończyliśmy sezon na Bielańskiej Scenie Kameralnej im. Jana Kiepury. W sobotę dorośli widzowie obejrzeli monodram Joanny Szczepkowskiej “Goła baba”, a w niedzielę  najmłodsi zobaczyli ostatnie spotkanie z cyklu “MUZYKA GÓRĄ! Zaprasza Tomasz Kammel”, odcinek pt. “Najpiękniejsze bajki baletowe”.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter